Maxima akcijos, o gal „akcijos“?

Džordžo Orvelo knygos „1984“ pasakojime buvo rašoma, kaip specialiai pakeičiami tekstai jau išėjusiuose laikraščiuose, norint sudaryti įspūdį kad dabar gyvenama geriau, nei anksčiau, nors iš tikrųjų padėtis ilgainiui tik blogėjo. Senieji skaičiai būdavo perkeičiami prastesniais idant dabartinės išduodamos maisto normos neatrodytų tokios mažos. Istorija toje knygoje buvo išgalvota, bet ar nepastebime panašių įvykių dabar, tarkime prekybos centruose?

Kaip pavyzdys galėtų būti ir Maxima akcijos. Dešimt litų kainavusios prekės etiketė perdaroma, neva ji anksčiau kainavo dvylika, o dabar tik devyni. Štai tau ir dvidešimt penkių procentų Maxima akcijos prekėms, kurios nors iš tiesų ir atpigo, bet visgi ne taip smarkiai kaip skelbiama. Be abejo, gal tai pasitaiko ne itin dažnai, kad kažkam užkliūtų, bet juk pasikliaujame tik savo atmintimi – neužsirašinėjame kiek kuri prekė visuomet kainuoja. O gal tiesiog įvyko klaida suvedant skaičius?

Galima pastebėti ir kitų būdų kaip prisivilioti pirkėją, ieškantį kaip ką nors gauti pigiau, sumokėti mažiau ir gauti daugiau. Juk kartais net nežiūrime kiek iš tikrųjų sutaupome imdami nukainotą produktą. Internete gausu nuotraukų, kur uždėtas akį traukiantis nuolaidos lipdukas, nors atidžiau įsiskaičius pamatome, jog atpigo jis gal tik keliais centais.

Žinoma, dažnai prekės nukainojamos, nes norima jas greitai išparduoti, antraip to nepadarius artimiausiu metu gresia būtinybė jas išmesti ar paprasčiausiai niekada nebeparduoti už pradinę kainą. Dėl to visuomet rasime nupigintus maisto produktus, kurių galiojimo laikas tuoj pasibaigs. Ne naujiena ir sezoniniai rūbų išpardavimai, kai net televizorius nenustoja rėkęs, jog Maxima akcijos ir nuolaidos dar niekuomet nebuvo tokios didelės.

Galima piktintis, jog prekybos centrai stengiasi kiekvieną centą nulupti ir įbrukti šlamštą. O galima tiesiog atidžiau apsipirkinėti ir negriebti kiekvienos prekės, kuri turi spalvotą nuolaidos lipduką. Iš manęs kartais juokiasi kolega, kai aš einu į prekybos centrą pirkti mišrainės pietums. Neva ten senas daržoves perplauna ir naujai užmaišius parduoda su numažinta kaina. Tada aš nusijuokiu ir paklausiu, kokios mišrainės jam nupirkti. Dar niekada neatsakė „jokios“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.