„Klausk drąsiai“, – pasakė mano buhalteris, o aš suteikta galimybe pasinaudojau. Kai visi kalba apie įmonių pavadinimų sulietuvinimą, akivaizdu, kad daug laimės tie, kurie galės pasiūlyti pusiau nelietuviškus, skambius pavadinimus, kuriuos lengva atsiminti. Pavyzdžiui, UAB „Lacado“ – trumpas, skambus pavadinimas, tinkamas bet kokiam startupui. Šiuo metu ši įmonė yra parduodama, todėl ir nusprendžiau paklausinėti apie tokį dalyką, kaip įmonių pardavimas.
Klausimas: Kodėl įmonių pardavimas apsimoka?
Buhalterio atsakymas: Apsimoka dėl kelių priežasčių. Visų pirma, laiko stoka. Kai verslininkas nori greitai pradėti savo verslą ir neturi laiko laukti savaitės ar kelių, kol surinks reikalingus dokumentus ir įsteigs įmonę pats, jis kreipiasi į mus ir paprasčiausiai įmonę nusiperka. Kita priežastis – pavadinimas. Patikėkite, matėme tokių kūrybinių kančių, kad net baisu prisiminti – taip sunkiai sekėsi sugalvoti UAB pavadinimą, kad tai užtruko pora dienų, per kurias sugalvota buvo apie 20 variantų. Kodėl nė vieno nepasirinko? Todėl, kad klientas arba smarkiai abejojo, arba jau buvo rezervuotas pavadinimas „Registrų centre“. Dabar, atrodo, atsirado ir trečia priežastis – pasikeitusi naujų įmonės vardų tvarka, kai pavadinimą reikia derinti su Lietuvių kalbos komisija, kuri kategoriškai prieš anglicizmus ir nelietuviškus įmonių pavadinimus. Į tarptautinius vandenis nusitaikę verslai bus pasiruošę arba steigti įmones užsienyje, arba ieškoti jau įsteigtų įmonių su skambiais pavadinimais. Taigi paklausa yra, todėl įmonių steigimas tikrai apsimoka.
K: Uždirbate daug nuo vienos įmonės įsteigimo?
A: Nelabai. Iš to 950 litų už jau įsteigtą įmonę uždirbame vos pora šimtų litų už mūsų profesionalaus buhalterio paslaugas. Tiek kainuoja laikas, kurį mūsų profesionalai sugaišta pildydami paruoštus dokumentus, viską katalogizuodami, užsakinėdami antspaudus. Visa kita dalis yra Valstybės nustatytos rinkliavos ir mokesčiai, darbinės išlaidos. Tai nėra pagrindinis mūsų, buhalterių, pajamų šaltinis, tad aukso kalnų čia tikrai nesukrausime.
K: Kas perka naujai įsteigtas įmones?
A: Įmones perka verslininkai, kurie dažniausiai vysto su UAB pavadinimu nesusijusius prekės ženklus. Jiems ta įmonė yra reikalinga tik administraciniams reikalams – darbuotojų darbinimui, įvairiems pirkimams, biuro nuomai ir t.t. Labai retas atvejis, kai įmonės pavadinimas primena planuojamą veiklą. Gatavas įmones perka ir verslininkai, kurie labai neturi laiko tvarkyti įvairių dokumentų. Tiesiog nusiperka, o po pusvalandžio jau sudarinėja pirmas sutartis, išrašo sąskaitas. Tai dažnai jau yra patyrę verslininkai, ne pradedantieji, nors pasitaiko ir tokių, ypač dabar, kai „startupų“ judėjimas Lietuvoje toks intensyvus.
K: Kaip vyksta pardavimas?
A: Klientas išsirenka įmonę iš jau įsteigtų įmonių sąrašo, sudaroma pirkimo-pardavimo sutartis, gaunami pinigai ir inicijuojamas savininko duomenų keitimas per „Registrų centro“ savitarnos tinklapį internete. Kartais reikalingi papildomi dokumentai, tačiau jų pildymas neužtrunka ilgiau nei pusvalandį. Kadangi visi dokumentai yra vietoje, lieka tik juos atspausdinti ir pasirašyti.
K: Ar nusipirkus įmonę gali naujasis savininkas turėti bėdų su VMI ar SODRA?
A: Tikrai ne. Mes paprastai nesame įmonių pardavimo birža, kuri superka bankrutuojančias įmones, jas „išvalo“ ir parduoda. Visos mūsų parduodamos įmonės yra įsteigtos 6 mėnesių laikotarpiu, jokia ūkinė-komercinė veikla nevykdoma, todėl jokių nesumokėtų mokesčių ar kitų nesklandumų nėra. Pirkdami iš profesionalų galite būti tikri, kad įmonė yra visiškai „švari“ ir visos problemos, kurios gali kilti bus tik vėlesnė įmonės valdymo klaidų pasekmė.
Kaip matote, įmonių steigimas – puikus būdas pradėti verslą, net tarptautinį. Pasidomėkite tik, kas tai gali pasiūlyti. Rekomenduojame „Apskaita AG“, turinčią ilgametę patirtį steigiant ir parduodant įmones.
One thought on “Įmonių pardavimas: 5 klausimai ir atsakymai”