Įprasta situacija bet kurioje paslaugas teikiančioje įmonėje – startuoja nauja paslauga, ir kelis mėnesius įmonės darbuotojai dirba tokiame strese, kad po darbo nesinori nei meilės, nei pinigų… Verslo klientai skambina aiškindamiesi naujos paslaugos vingrybes, paprasti klientai taip pat karpo ausytėmis nesuvokdami kas kur ir kaip, nors reklamoje juk viskas taip paprastai parašyta… Finansininkas tokioje situacijoje per valandą laiko paskaičiuotų, kiek visas šis stresas ir telefonų apgultis atsieina įmonei. Skaičiai būtų tikrai dideli, nes sugaišinamos ištisos valandos darbo, taip pat kitos darbo valandos padaromos nenašios. Kaip išspręsti tokią situaciją? Yra ne vienas būdas suvaldyti tokius užklausų srautus, tačiau viena jų išsiskiria savo efektyvumu. Tai iš šono samdomas klientų aptarnavimas telefonu.
Klientų aptarnavimas telefonu yra viena iš klientų aptarnavimo centro paslaugų (kitos paslaugos yratelemarketingas, apklausos telefonu, techninis aptarnavimas/help desk, pardavimas verslui ir klientams, virtualus asistentas ir t.t.). Užsisakius tokią paslaugą, įmonė suteikia visą informaciją apie paslaugą iki smulkiausių niuansų ir klientų aptarnavimo centras priima visus skambučius ir maloniu balsu, profesionaliai ir kantriai aiškina apie naujosios paslaugos vingrybes. Tokiu būdu įmonės vadybininkai gali lengviau atsikvėpti ir dirbti tiesioginį savo darbą, o ne „gesinti gaisrus“.
Užsienyje klientų aptarnavimo reikalus pavesti samdytai įmonei su savo operatoriais, ryšio priemonėmis,CRM‘ais yra gana priimtina. Lietuvoje ši paslauga sunkokai skinasi kelią, tačiau didelės įmonės jau dabar suprato klientų aptarnavimo centro iš šalies naudą. Be to Lietuvoje tokias paslaugas siūlančių įmonių nėra tiek daug, todėl tai dar nepopuliaru.
Ne kartą filmuose esame matę, kaip JAV didelių kompanijų aptarnavimas telefonu vykdomas iš Indijos. Lietuvoje jis vykdomas iš Lietuvos, nes indai taip gerai lietuviškai kalbėti dar nemoka. Be to lietuviški klientų aptarnavimo centrai sėkmingai konkuruoja su tais pačiais indais, nes gali atlikti aptarnavimą 5 kalbomis – lietuvių, rusų, anglų, vokiečių, prancūzų ir lenkų. Tai itin patrauklu didelėms tarptautinėms kompanijoms su naujai įsteigtomis atstovybėmis Lietuvoje ar Baltijos šalyse.
Grįžkime prie finansinės naudos. Kam varginti savo darbuotojus pasipiktinusių lietuvių skambučiais, jei galima šią užduotį pavesti savo srities profesionalams su atitinkamu psichologiniu paruošimu? „Call-centro“ nusamdymas išeina ir pigiau, ir paslauga bus parduota profesionaliau ir patikimiau.