Kadangi jau renku tuos visus konkursus į vieną krūvą, tai pasižiūriu, kaip jie suorganizuoti ir kas juose dalyvauja. Iš to, kas matyti, darosi neramu, nes žmonės jau pradeda pavargti nuo nelabai sąžiningų dalyvių ir kartais net nedalyvauja tam tikruose konkursuose vien dėl jų sąlygų, kurias nustato organizatoriai.
Organizatorių tikslas – surinkti kuo daugiau žmonių, kurie paspaudžia puslapiui „Like”. Jei nori komentuoti ir „laikinti” komentarus, būtina tapti viso puslapio fanu. Taip ir gimsta populiariausių komentarų konkursai, kurie yra didžiausia neteisybė.
Įsitikinau tuo peržiūrėdamas TeleMaximos konkurso komentarus. Prizas tikrai geras – bilietai į spektaklį „Hamletas”. Bet kuris žmogus tikrai turėtų pasižiūrėti šį spektaklį, kuris garsina Lietuvą užsienyje. Taigi reikia pakomentuoti ir kieno komentaras bus populiaresnis, tas gaus bilietus. Žemiau pateikiu iliustraciją, kurioje matyti, kaip kai kurie bando rašyti egzistencialistinius komentarus, su aliuzijom į žymiausią frazę „būti, ar nebūti..”, žodžiu, stengiasi kažkaip originaliai pakomentuoti. Tokie komentarai turi 2-6 „patinka”. Staiga ateina moteriškė, kuri pakomentuoja „Labai noriu pamatyti šį spektaklį. Labai :)” ir surenka 96 „laikus”. Yra dar viena dalyvė su panašiu komentaru ir 145 „laikais”. Ar tikrai tokie paprasti komentarai gali sulaukti tokio populiarumo?
Tuo tarpu nuėjus į Facebook žinučių skiltį ten randu bent 5 laiškus iš nepažįstamų žmonių, kurie prašo „palaikinti” jų nuotraukas ar… komentarus. Taigi šį konkursą laimės ne tas, kuris parašys poemą apie Hamletą, bet tas, kuris kelias valandas įkyriai visiems rašinės ir prašinės „palaikinti” savo nereikšmingą komentarą.
Jau seniai nebedalyvaujame konkursuose, kur reikia siųsti savo augintinių, vaikų, kalėdinių eglučių nuotraukas, nes kad ir kokia originali nuotrauka bebūtų, laimės tik tie, kurie investuos laiko spamindami savo draugus ir net nepažįstamus žmones. Kam vargti ir „užkinisti juodai” artimiausius draugus bei kolegas, kuriuos pažįstu realiai?..
Ši konkursų forma iškrypsta, tad greitu laiku žmonės juose masiškai nebedalyvaus. Kausis tik tie, kurie užsiims spaminimu (kas per daug, tas nesveika, tad tokie žmonės bus blokuojami). Organizatoriai pasieks savo tikslų, bet greičiausiai tai bus padaryta reputacijos kaina. Konkursai vyko ir vyks, bet liks tik tie, kurie turės geros vertės prizus, dėl kurių reikės pasistengti atliekant tam tikras užduotis, o ne spausti „Patinka” ir „Dalintis”. Beje, padėtį ištaisyti dar galima paprasčiausiu sprendimu – skirti 2 prizus. Svarbesnis būtų renkamas organizatorių nuožiūra, o kitas – žiūrovų. Tokiu būdu atsirastų bent šiek tiek vilties surinkus 20 laikų iš artimiausių draugų laimėti foto ar komentarų konkursus. Ši problema persikėlė iš uždarų bendruomenių ir forumų, kuriuose taip pat viską lemia pažintys ir asmeninių žinučių rašinėjimas.
kokie zmones pikti… patys tingi, nenori, gedijasi ar del kazkokiu priezasciu nenori, negali, neturi liako ir pan. rinkti like, tai nenori, kad ir kiti to nedarytu. piktinasi jais. ignoruokite tokius zmones… parasykite zmogui, kad jums nepriimtina balsuoti uz nepazistamus ir t.t. ir niekas jus daugiau neprasys. ne vieno su normalesniu prizu konkurso fb nera be like rinkimo. ir nebus. nes yra kazkokia mistine priezastis, leminati kiekybe, o ne kokybe.