Viskas, kas nemokama yra nekokybiška? Nė velnio! Internetas tapo nemokamo ir kokybiško verslo simboliu iš vienos pusės, nors kita pusė vis dar primena šiukšlyną. Tiesa, pelus nuo grūdų atskirti mokomės visa gyvenimą, tad tas pats galioja ir internetui.
Kodėl nemokama reklama internete yra GERAI?
Pagrindinė priežastis – nereikia mokėti, arba reikia labai nedaug. Tai pateisina klasikinį rinkodaros apibrėžimą – pasiekti maksimalius tikslus minimaliausiomis sąnaudomis.
Nemokama reklama ugdo kūrybiškumą. Kaip dar nustebinti savo klientus ar potencialius pirkėjus nieko neišleidžiant? Gal suorganizuoti kokį „nuogų papų“ konkursą? Žmonės siunčia savo nuotraukas, gauna rėmėjų prizus, o organizatoriai gauna nemokamą lankomumą. Visi patenkinti… Tad kokį konkursą ar kitą akciją suorganizuoti, kad visiems būtų įdomu – čia jau labai rimtas ir kūrybiškas klausimas.
Nemokama reklama internete priverčia į internetą ir šiuolaikinį bendravimą pasižiūrėti plačiau. Taip susipažįstame su įvairiais blogais, Twitteriais, apklausomis, video prezentacijų kūrimu ir daugybe kitų dalykų, kurių vėpsodami į TV reklamas net neįsivaizduotume egzistuojant. Tai didelis pliusas, nes platėja mūsų pasaulėžiūra, ateina naujos idėjos.
Nemokama reklama atveda protingesnius pirkėjus. Tuos, kurie suvokia, kad čia reklama, bet vis tiek ja susigundo. Kai reklamos aplink tiek daug, išsiugdėme tam tikrą skepticizmą ir „žasies odą“ nuo kurios tradiciškai atrodančios reklamos nubėga ir neužsilieka. Jei reklama sudomino, reiškia ji padaryta gerai, o tai įdomu ir labai gudriems pirkėjams, kurie gali tapti mūsų lojaliausiais klientais.
Kodėl nemokama reklama internete yra BLOGAI?
Blogybių galime surasti milijoną, tačiau reiktų žiūrėti šiek tiek plačiau.
Nemokama reklama dažnai yra padaroma neprofesionaliai, neįsigilinus, nei kam ji skirta, nei kodėl ji transliuojama. Taip gimsta kuriozai ir SPAMas. Kai reklamuotojas yra batsiuvys ir jis gana nemokšiškai bando reklamuoti savo paslaugas – atleidžiame. Bet kai tai yra milijonus apyvartus kas met turint logistikos įmonė ar el. parduotuvė – darosi nelinksma. Kodėl nesikreipiama į profesionalus?..
Nemokama reklama internete yra įkyri arba slepiama. Jei jau tai reklama, tai ir sakyk – REKLAMA, bet ne, internete ją vadiname diskusija, apžvalga, pristatymu ir dar šimtais vardų, kad tik niekas nesuprastų, kad jos tikslas – PARDUOTI. Pasižiūrėkite į TV renginius. Vedėjas visada pasako – „Neperjunkite kanalo, grįšime po trumpos reklaminės pertraukos“. Juk jos nevadina „informacine pertrauka“ arba „pertrauka akims paganyti“…
Nemokama reklama yra publikuojama milžiniškais kiekiais. Dėl to, kad ji – NEMOKAMA. Tačiau kartais per didelis kiekis atneša atvirkštinę reakciją, sugadinama reputacija. Tada vėl kreipiamasi į profesionalus – „taisykit situaciją, padėkit…“ Kiekis turi būti protingas bet kurioje srityje.
Galima dar vardinti ir vardinti įvairias blogybes ir gėrybes, tačiau aišku viena – tiek mokama, tiek nemokama reklama turi rūpintis profesionalai, o ne žmonės iš gatvės ar patys reklamos užsakovai. Pabandyti galima, bet tai neturėtų tapti nuolatiniu reklamavimosi būdu.