Kaip sutvarkyti vidinį SEO patiems?

optimizavimas

Jei jūsų puslapis sukurtas su WordPress, Joomla, Drupal ar kuria kita populiaria nemokama turinio valdymo sistema, didelių problemų neturėtų kilti. Jei turinio valdymo sistema suprogramuota būtent jums, deja, programuotojų pagalbos reikės ir labai nemažai.

Sakykime, kad jūsų puslapis yra sukurtas su populiariausia pasaulyje nemokama turinio valdymo sistema WordPress. Ką gi jums reiktų padaryti, kad patys apsitvarkytumėte vidinį SEO? Pataria agentūros Taurus Media SEO specialistai.

Taksonomija

Vienas svarbiausių vidinio SEO darbų – taksonomijos sutvarkymas. Taksonomija – tai jūsų tinklalapio vidinių puslapių adresai. Pradinis puslapis yra jusuimone.lt, o vidiniai puslapiai – jusuimone.lt/kontaktai, jusuimone.lt/kainos, jusuimone.lt/apie-mus ir t.t. Google mėgsta, kad adresai būtų užrašyti žodžiais, o ne simboliais ir skaitmenimis. Jusuimone.lt/p=12345xdfgh nėra labai informatyvus adresas, nors tai paprastas kontaktų puslapis. Tokį adresą reiktų keisti į jusuimone.lt/kontaktai.

Kita problema su taksonomija yra vidinių puslapių adresų ilgis. Tai aktualu el. parduotuvėms, kurios mėgsta ilgus kategorijų pavadinimus ir turi 3 lygių subkategorijas, pavyzdžiui,

Jusuparduotuve.lt/kompiuterine-technika/kompiuteriai/nesojami-kompiuteriai/Hewlett-packard-kompiuteriai/hp-probook-470-g5.htm

Tokį adresą galima nesunkiai sutrumpinti ir palikti tik

Jusuparduotuve.lt/nesojami-kompiuteriai/hp-probook-470-g5.htm

Google tokius pasikeitimus įvertina labai teigiamai.

Dar viena sritis, kurioje reiktų padirbėti – mobiliojosios versijos adresai. Ypač, jei tinklalapis turi mobiliąją versiją, kuri prasideda m.jusupuslapis.lt. Dažnai tokie puslapiai turi tokius pačius URI – adreso galūnes ir gali būti laikomi kaip dubliuotas turinys. Čia reiktų padirbėti su peradresavimais, nes visų adresų pakeisti unikaliais kartais nebus įmanoma dėl jų gausos.

Turinys

SEO turinys yra labai svarbus. Ir jį reikia kartas nuo karto prižiūrėti. Pagrindinis dalykas, kurį reiktų sutvarkyti yra Meta Aprašymai ir Meta Pavadinimai. Meta Aprašymas skirtas daugiau reklamai, SEO įtakos jis neturi, tačiau atkreipia Google paieškos naudotojų dėmesį. Meta Pavadinimas yra vienas iš kelių pagrindinių elementų, pagal kuriuos Google robotai nustato, apie ką šis puslapis ir į kokią „lentynėlę“ jį padėti.

Jei tai el. parduotuvė, kategorijose reiktų šiek tiek teksto, kad Google matytų ne vien tik meniu, dešimtis vidinių nuorodų ir iliustracijų.

Beje, iliustracijos taip pat turinys ir jam reiktų skirti daugiau dėmesio. Iliustracijos turi būti tinkamai aprašytos ir pavadintos. Pageidautina, kad iliustracijos failo pavadinimas būtų su realiais žodžiais, pavyzdžiui nesiojamas-kompiuteris-hp-probook-470.jpg, o ne dgkgry415.jpg. Tiesa, el. parduotuvių savininkai dažnai renkasi būtent skaitmenintus pavadinimus, nes… nenori, kad iliustracijos būtų matomos Google paieškoje. Kodėl? Apie autorinių teisių pažeidimus šiame straipsnyje nenorėtume išsiplėsti…

Puslapio kodas ir greitis

Kuo daugiau kodo ir pagalbinių JAVA kodelių, tuo sunkiau naršyklei visą tinklalapį parodyti lankytojui. Dėl to jis kraunasi labai ilgai. Google robotas tą laiką fiksuoja ir jei puslapis kraunasi ilgai, deja dedamas minusiukas, kuris neleidžia kilti pozicijose aukštyn.

Yra ne vienas įskiepis, kuris padeda optimizuoti kodus ir puslapio užsikrovimo greitį. Reikia tik nebijoti paeksperimentuoti ir puslapio greitis bus optimizuotas.

Beje, papildomai gali tekti optimizuoti ir iliustracijas, kad žios neužimtų megabaitų atminties. Juk visa tai naršyklė turi pakrauti, kad būtų rodomas puslapio vaizdas.

Tų nustatymų yra ir daugiau, bet visas plonybes žino tik patyrę profesionalai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *